Wordt persoonlijk veerkrachtiger

werk

In het leven gebeuren er iedere dag heel veel dingen, tegenslagen waarmee je te maken krijgt maken we allemaal wel eens mee. Maar de een kan er beter mee omgaan als de ander, de een is overspannen en de ander loopt er nog fit bij alsof er nooit wat is gebeurd. De klachten veranderen niet met een ACT cursus, je leert wel met je klachten om te gaan en flexibeler te worden. De verschillende ACT vaardigheden zorgen ervoor dat je ermee om kunt gaan, en tijd en energie kunt steken in dingen die je leuk vindt om te doen in het leven.

Leer omgaan met je gedachten

Wanneer je om leert gaan met je gedachten, krijg je ook langzaam jezelf weer onder controle. Het is de kunst om ook ruimte te maken voor vervelende ervaringen die je meemaakt in het leven, neem afstand van deze gedachten. Probeer altijd flexibel om te gaan met het beeld wat je hebt over jezelf, en wat je meemaakt. Je aandacht moet je beperken tot het hier en nu en niet in het verleden met wat er is gebeurd, door te investeren in je waarden weet je wat echt belangrijk is in het leven voor jezelf. 

act cursus

Onderdruk je gevoelens niet

Wanneer je een traumatische ervaring hebt meegemaakt is niet de bedoeling en niet goed om deze gevoelens te onderdrukken vroeg of laat komen er nog meer problemen van. Door een ACT cursus te doen, leer je omgaan met deze gevoelens en kun je ze ook een plekje geven zodat je met een goed gevoel door kan gaan met je leven. Het is niet de bedoeling dat je heel je leven hoeft te lachen, soms zijn er momenten dat je ook mag voelen en ervaren dat er minder leuke dingen gebeuren. Maar het is ook niet de bedoeling dat de gevoelens je leven beheersen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *